Anar al contingut principal de la pàgina

 

  • English
  • Castellano

Cerca...

Universitat de Lleida Universitat de Lleida
Departament de Llengües i Literatures Estrangeres
  • Departament  
      • Equip de direcció
      • Secretaria
      • Localització
  • Personal  
      • Personal docent i investigador
      • Personal docent i investigador en formació
      • In memoriam
  • Docencia  
      • Graus
      • Màsters
      • Programes de Doctorat
  • Recerca  
      • Grups
      • Projectes de recerca
      • Altres ajuts de recerca
      • Projectes d'innovació docent
  • Activitats  
      • Jornada DELILE DAY
      • Teatre en anglès
      • Viatge a Liverpool
      • Més activitats
  • Mobilitat  
      • Mobilitat a la UdL
      • Estades a l'estranger
      • Professorat visitant

 

  • English
  • Castellano
  • Inici
  • /Docencia
  • /Programes de Doctorat
Docencia
 Docencia
  • Graus
  • Màsters
  • Programes de Doctorat

Enllaços d'interès

  Escola de doctorat
  Convocatòries i ajuts

  DESTACATS

Departament de Llengües i Literatures Estrangeres

Premi Extraordinari de Doctorat en l'àmbit de Filologia Anglesa a Judith Borràs Andrés. Convocatòria 2022

Premi Extraordinari de Doctorat en l'àmbit de Filologia Anglesa (curs 2013-14) a Lídia Gallego Balsà.

 

2023: Defensa tesi doctoral de Yuliia Benderska
2023: Defensa tesi doctoral de Núria Mina
Ir a diapositiva anterior
Ir a diapositiva siguiente

Programa de Doctorat en Territori, Patrimoni i Cultura

Línies de recerca

Línies de recerca

El Departament de Llengües i Literatures Estrangeres participa en les següents línies de recerca del programa de doctorat Territori, Patrimoni i Cultura:

 

Llengües Aplicades

La línia de recerca en Llengües Aplicades ofereix formació avançada en àrees específiques relacionades amb l'aprenentatge i ús de llengües en contextos bilingües i multilingües i des de diferents perspectives científiques i professionals com són la lingüística, la psicolingüística, la sociolingüística, l'educació, la traducció / interpretació i les TIC.

Filologia Anglesa i Lingüística

La línia de recerca en Filologia Anglesa i Lingüística ofereix als estudiants la formació necessària per dur a terme recerca acadèmica sobre la llengua anglesa, les seues literatures i les seves cultures així com aspectes que se situen en la intersecció entre la lingüística i la tecnologia.

Filologia Francesa

Inclou les següents sublínies:

  • Literatura francesa i francòfona. Inclou tota recerca centrada en les literatures en llengua francesa, els corrents literaris, els autors, les obres, la seva relació amb el context i amb els seus receptors i els valors ètics i estètics que comporten.
  • Literatura francesa i francòfones comparades. Comporta l’anàlisi de les relacions entre les literatures de l'àmbit de la francofonia i la catalana i/o castellana. Respon a una perspectiva transnacional i intercultural. També pot estar referida a les relacions entre literatura i pensament, o entre literatura i altres manifestacions artístiques.
  • Cultura i Societat franceses i francòfones. Comprèn diferents línies temàtiques relacionades amb les representacions culturals, literàries i artístiques en el món de la francofonia, com ara multiculturalisme, plurilingüisme, construccions identitàries, literatures postcolonials, literatures desterritorialitzades, literatures immigrants, o literatures de dona.
  • Teoria literària i humanística en l'àmbit francòfon. Comprèn la recerca relativa a construccions teòriques i a les metodologies interpretatives d'origen francès o francòfon.
  • Didàctica de la llengua francesa. Focalitza sobre la didàctica del francès com a llengua estrangera i com a llengua d'especialitat, aplicada a àmbits diversos com ara l'adquisició de llengües maternes i estrangeres, el bilingüisme, el multilingüisme, la didàctica de les competències de comunicació, de les competències culturals, interculturals i literàries o la didàctica de les llengües d'especialitat (lexicologia, lexicografia i terminologia multilingües).
  • Lingüística francesa. Aquesta línia abasta totes les investigacions específiques i totes les disciplines que tenen a veure amb l'estudi lingüístic de la llengua francesa, tant en diacronia com en sincronia.

Estudis de Gènere

Anàlisi de la realitat i de la seva representació utilitzant el gènere com a categoria analítica transdisciplinària que parteix de les desigualtats entre homes i dones i remet als trets i rols que s'atribueixen a cada sexe en cada moment històric i en cada societat. Les relacions de gènere s'estudien en diferents àmbits: la literatura, la llengua, l'educació, les noves tecnologies, els mitjans de comunicació, l'urbanisme i l'ordenació del territori, l'economia, la història, etc.

 

 

Per a més informació, podeu consultar el programa de doctorat: Territori, Patrimoni i Cultura/Línies de recerca.

Tesis doctorals

Tesis doctorals

Departament de Llengües i Literatures Estrangeres

grad_cap

Títol de la tesi

Doctorand/a

Director/a

Any

El uso de las tecnologías de la información y la comunicación en el aprendizaje del inglés en las asignaturas impartidas en esta lengua

Pascal ZONG Guzman Mancho Barés i Elisabet Arnó Macià 2024
Class Inequalities in Lebanese Higher Education May SABBAGH Josep M. Cots Caimons i David Block 2024
Ideologies and attitudes towards nativespeakerism and English as a Lingua Franca in Higher Education Júlia CALVET TERRÉ Enric Llurda Giménez 2024

A posthumanist perspective on English as the language of internationalization in a local Japanese city with an international university

Ryo MIZUKURA Enric Llurda Giménez 2024

Problem-Based Learning Sessions in Nursing through English: Exploring Language Beliefs and Language Practices at a Catalan University

Anna Isabel FERNÁNDEZ CÓRDOBA Marta Aguilar Pérez i Guzman Mancho Barés 2023

A Poet’s Seasons: A Gerontological-Ecocritical Approach to the Poetry of Lorna Crozier

Núria MINA RIERA Carmen Zamorano Llena i Maricel Oró Piqueras 2023

Social class, life stories and English learning: critical realist case studies from Barcelona

Carly COLLINS David Block Allen i Josep M. Cots Caimons 2023

Captured by time: The Ageing Transformation of Byron Embodied by His Characters in His Literary Works

Yuliia BENDERSKA Maricel Oró Piqueras 2023

The effects of transnational mobility and language on Japanese national identity in three groups: Japanese graduate students studying abroad, kikokushijo, and Nikkei Brazilians

Eric Van Dyke FRITZ David Block Allen i Josep M. Cots Caimons 2022

La factualidad en las oraciones adversativas, concesivas y condicionales en español: El papel de los tiempos verbales en la anotación automática de corpus

Leyre BARRIOS VICENTE Glòria Vázquez García 2022

The impact of the internationalisation of higher education on scientists' multimodal communication: A case study from Catalonia

Helena TORRES PURROY Josep Maria Cots Caimons 2021

An exploration of English language learners’ emotions and beliefs in a Catalan context: Insights from self-reported experiences and observed classroom practices

Irati DIERT BOTÉ Xavier Martin Rubio 2021
L2 reading and vocabulary development as a result of a study abroad experience Judith BORRÀS ANDRÉS Àngels Llanes Baró 2020
Lecturers' identities and practices in English-medium instruction at a Catalan University: an ethnographic study Balbina MONCADA COMAS David Block Allen 2020
A Mixed Methods Approach to Identity, Investment, and Language Learning in Study Abroad: The Case of Erasmus Students in Finland, Romania, and Catalonia Vasilica MOCANU Enric Llurda Giménez 2019
Modalities of Contemporary Thought and Behaviour in the Edwardian Fiction of Hilaire Belloc Lambert ESCORIHUELA PUJOL Brian Worsfold 2018
Discourses of Female Ageing in the Works of Erika Jong Ieva STONCIKAITE

Núria Casado Gual

Isabel Santaulària Capdevila

2017
Discourses on Study Abroad: The Experience of Erasmus Students from a University in Catalonia Sònia MAS ALCOLEA

Josep M. Cots Caimons

Núria Casado Gual

2017
Symbolic Transitions as Modalities of Aging: Intertextuality in the Life and Works of Edward Bulwer-Lytton and Edgar Allan Poe Marta MIQUEL BALDELLOU Brian Worsfold 2016
Language Policy and Internationalisation: The experience of international students at a Catalan university Lidia GALLEGO BALSÀ Josep M. Cots Caimons 2014
A Mixed-Methods Approach to the Analysis of Chicano/a Identity: Discourses on Language, Literature and the Border Alana Gabrielle JACKSON

Josep M. Cots Caimons

Enric Llurda Giménez

2011
Identity Construction in two Bilingual Communities. Clashing Nationalist Discourses
Francisco Javier MARTIN RUBIO Josep M. Cots Caimons 2011
Women Detectives, Agents of Feminism, Androgynous Avatars in the Fiction of Patricia Cornwell and Kathy Reichs Maria del Carmen FARRÉ VIDAL Brian Worsfold 2011

 

Programa de Doctorat en Educació, Societat i Qualitat de Vida

Línies de recerca

El Departament de Llengües i Literatures Estrangeres participa en la següent línia de recerca del programa de doctorat en Educació, Societat i Qualitat de Vida:

 

Edat, creativitat i Qualitat de Vida

Aquesta línia de recerca s'emmarca dins dels denominats "estudis de l'edat" o, de forma més concreta "estudis de l'envelliment", i té relació també amb els "estudis del cicle vital" o "life course studies". Com a part d'aquests grans marcs, i en relació directa amb la gerontologia cultural i els estudis culturals, la línia de recerca promou investigació en representacions culturals de qualsevol edat o fase del cicle vital, es facin a través de la literatura, el cinema, el teatre, la televisió, o les arts en general. La recerca en estudis de l'edat combat l'edatisme i qualsevol forma de marginació o estereotip relacionat amb les diferents edats o estadis vitals. A la vegada, es pretén promoure estudis interseccionals de l'edat, on s'analitzi la interacció entre edat, gènere, classe social, sexualitat, o altres trets identitaris. En el marc d'aquesta línia d'investigació, es contempla l'art com a reflex i alhora font d'influència en la construcció cultural de l'edat i/o el procés de fer-se gran. A la vegada, es reconeix la producció artística i la creació en general com a font de qualitat de vida dins de qualsevol fase del cicle vital.

Grup de Recerca: Dedal-Lit

 

Per a més informació podeu consultar el programa de doctorat: Educació, Societat i Qualitat de Vida

 

Departament de Llengües i Literatures Estrangeres 2025 © | Telf: +34 973 702144

  • Contactar
  • Universitat de Lleida