Programa de Doctorat en Territori, Patrimoni i Cultura
Línies de recerca
El Departament de Llengües i Literatures Estrangeres participa en les següents línies de recerca del programa de doctorat Territori, Patrimoni i Cultura:
Llengües Aplicades
La línia de recerca en Llengües Aplicades ofereix formació avançada en àrees específiques relacionades amb l'aprenentatge i ús de llengües en contextos bilingües i multilingües i des de diferents perspectives científiques i professionals com són la lingüística, la psicolingüística, la sociolingüística, l'educació, la traducció / interpretació i les TIC.
Filologia Anglesa i Lingüística
La línia de recerca en Filologia Anglesa i Lingüística ofereix als estudiants la formació necessària per dur a terme recerca acadèmica sobre la llengua anglesa, les seues literatures i les seves cultures així com aspectes que se situen en la intersecció entre la lingüística i la tecnologia.
Filologia Francesa
Inclou les següents sublínies:
- Literatura francesa i francòfona. Inclou tota recerca centrada en les literatures en llengua francesa, els corrents literaris, els autors, les obres, la seva relació amb el context i amb els seus receptors i els valors ètics i estètics que comporten.
- Literatura francesa i francòfones comparades. Comporta l’anàlisi de les relacions entre les literatures de l'àmbit de la francofonia i la catalana i/o castellana. Respon a una perspectiva transnacional i intercultural. També pot estar referida a les relacions entre literatura i pensament, o entre literatura i altres manifestacions artístiques.
- Cultura i Societat franceses i francòfones. Comprèn diferents línies temàtiques relacionades amb les representacions culturals, literàries i artístiques en el món de la francofonia, com ara multiculturalisme, plurilingüisme, construccions identitàries, literatures postcolonials, literatures desterritorialitzades, literatures immigrants, o literatures de dona.
- Teoria literària i humanística en l'àmbit francòfon. Comprèn la recerca relativa a construccions teòriques i a les metodologies interpretatives d'origen francès o francòfon.
- Didàctica de la llengua francesa. Focalitza sobre la didàctica del francès com a llengua estrangera i com a llengua d'especialitat, aplicada a àmbits diversos com ara l'adquisició de llengües maternes i estrangeres, el bilingüisme, el multilingüisme, la didàctica de les competències de comunicació, de les competències culturals, interculturals i literàries o la didàctica de les llengües d'especialitat (lexicologia, lexicografia i terminologia multilingües).
- Lingüística francesa. Aquesta línia abasta totes les investigacions específiques i totes les disciplines que tenen a veure amb l'estudi lingüístic de la llengua francesa, tant en diacronia com en sincronia.
Estudis de Gènere
Anàlisi de la realitat i de la seva representació utilitzant el gènere com a categoria analítica transdisciplinària que parteix de les desigualtats entre homes i dones i remet als trets i rols que s'atribueixen a cada sexe en cada moment històric i en cada societat. Les relacions de gènere s'estudien en diferents àmbits: la literatura, la llengua, l'educació, les noves tecnologies, els mitjans de comunicació, l'urbanisme i l'ordenació del territori, l'economia, la història, etc.
Per a més informació, podeu consultar el programa de doctorat: Territori, Patrimoni i Cultura/Línies de recerca.
Tesis doctorals
Departament de Llengües i Literatures Estrangeres
Títol de la tesi |
Doctorand/a |
Director/a |
Any |
Eric Van Dyke, FRITZ | David Block i Josep M. Cots | 2022 | |
Leyre BARRIOS VICENTE | Glòria Vázquez García | 2022 | |
The impact of the internationalisation of higher education on scientists' multimodal communication: A case study from Catalonia |
Helena TORRES PURROY | Josep Maria Cots Caimons | 2021 |
Irati DIERT BOTÉ | Xavier Martin Rubio | 2021 | |
L2 reading and vocabulary development as a result of a study abroad experience | Judith BORRÀS ANDRÉS | Àngels Llanes Baró | 2020 |
Lecturers' identities and practices in English-medium instruction at a Catalan University: an ethnographic study | Balbina MONCADA COMAS | David Block Allen | 2020 |
A Mixed Methods Approach to Identity, Investment, and Language Learning in Study Abroad: The Case of Erasmus Students in Finland, Romania, and Catalonia | Vasilica MOCANU | Enric Llurda Giménez | 2019 |
Modalities of Contemporary Thought and Behaviour in the Edwardian Fiction of Hilaire Belloc | Lambert ESCORIHUELA PUJOL | Brian Worsfold | 2018 |
Discourses of Female Ageing in the Works of Erika Jong | Ieva STONCIKAITE |
Núria Casado Gual Isabel Santaulària Capdevila |
2017 |
Discourses on Study Abroad: The Experience of Erasmus Students from a University in Catalonia | Sònia MAS ALCOLEA |
Josep M. Cots Caimons Núria Casado Gual |
2017 |
Symbolic Transitions as Modalities of Aging: Intertextuality in the Life and Works of Edward Bulwer-Lytton and Edgar Allan Poe | Marta MIQUEL BALDELLOU | Brian Worsfold | 2016 |
Language Policy and Internationalisation: The experience of international students at a Catalan university | Lidia GALLEGO BALSÀ | Josep M. Cots Caimons | 2014 |
A Mixed-Methods Approach to the Analysis of Chicano/a Identity: Discourses on Language, Literature and the Border | Alana Gabrielle JACKSON |
Josep M. Cots Caimons Enric Llurda Giménez |
2011 |
Identity Construction in two Bilingual Communities. Clashing Nationalist Discourses |
Francisco Javier MARTIN RUBIO | Josep M. Cots Caimons | 2011 |
Women Detectives, Agents of Feminism, Androgynous Avatars in the Fiction of Patricia Cornwell and Kathy Reichs | Maria del Carmen FARRÉ VIDAL | Brian Worsfold | 2011 |